Spinnfiske - Mauritsberg kaj

Under torsdagen passade jag på att spinnfiska vid Mauritsberg kajen...åkte ut vid 16-tiden

Började med strömmingshackel för att se hur det var med strömming inne i bråviken. Gick trögt napp var 4-5 kast...

Blåste på bra pålandsvind nordostlig / ostlig. Soligt tidvis molnigt. ca 25 grader i luften.

Gick över till att fiska efter andra arter, som havsöring, med beten som vickey och ismo i skrickande färger utmed kajens sidor utmed klippblockskanterna.

Är förhållandevis djupt kring kajen. 6 m precis vid kajen och ca 24 m 100 m ut.

När jag till och med fick en strömming på ett 20 gr ismo drag så gav jag upp även det.

Blev drygt 1 kg strömming....åkte hem vid 19-tiden då vädret var bättre att grilla hemma på altanen istället för fiske.

Verkligen skitfiske!!!



Nej, njöt nog mest av värmen och utsikten över den norra sidan där bla Djupviken låg precis mittemot kajen jag stod på...där jag vadat och flugfiskat efter havsöring under tidig vår för något år sedan...Kanske det blir ett besök dit innan säsongen är slut för havsöringen i bråviken till hösten kommer...eller kanske ännu längre österut mot kovikarna...

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0