Fredagsfiske...

Passade på att ge sig ut på fiske under klämdagen mellan kristihimmelsfärd och vanlig lördag.

Vädret var mulet och disigt men uppehåll. Det var så att solen trängde sig igenom de tjocka bommulstussarna vid lunchtid.

Jag började vid Fagervik för att spinnhackelfiska efter strömming. Det gick lite motigt. Klokan hade hunnit bli 10 på förmiddagen när jag kom ut ock kastade ut krokarna. Det fanns flera personer vid kajen före mig. En del hade varit där sedan kl 6 och dragit upp en hel del de första timmarna. Men det  hade blivit lite lugnare senare under förmiddagen.

Vid 14 tiden begav jag mig därifrån. Med den lte sämre platsen lite vid sidan av kajen hade jag satt fast och förlorat två "makaronihackel" med därtill två sänken ;-(

På väg till lantstället passerade jag sätercafet. I väntan på färjan över till södra bråviken så passade jag på att se hur det gick för ett tiotal fiskare på sätersidan. Tydligen många fiskare ute...

Passade på att se om man kunde ta sig förbi vid Mauritsbergs slott för att komma ner till kajen där...gick bra och där fick man vara för sig själv och inte trängas ock korsa linor med andra. Strömmingarna fick man ha för sig själv också. Verkar vara ett bra strömmingsfiske, djupt och utan att verka behöva fastna i massa bråte utan det verkar vara bra botten...

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0