Stuggölen - flugfiske utan drill...



Passade på att ge mig ut till Stuggölen i Kolmårdsskogarna för att dra upp några regnbågar att röka till midsommarbordet...

Trodde jag ja.....

Det var verkligen SKITFISKE !!! Var ute i ca 6 timmar och det enda jag fick uppleva var en ..... , som fick gå tillbaka samt några sekunders drillning efter att ha missat ett ordentligt mothugg.... mycket beroende av att vara för ivrig och en smula förvånad över att jag fick något på kroken...

Annars blev det två drag som blev sittande på botten efter att man nu behövde söka dem överallt och då även utmed botten...

Det var varierande väder så det blev tillfälle för flugfiske i form av torrfluga men även sjukande flugor...Det blev en del spinn och skedfiske med UL-spöt då det blåste en hel del emellanåt...

Utöver jag själv kom det en metfiskare någon timme som gav sig efter att inget hände...

Nej, idag var det verkligen att kasta pengarna i sjön för att det inte blev någon utdelning... annars var det en härligt skön fiskedag med Stuggölen nästan för mig själ

Ja, det verkade som många som annars fiskar vid gölen idag har blivit sittande framför TVn för att ta del av det offentliga bröllopet. Ibland kan man ju undra om firrarna i gölen gjorde likadant för det var lika lite aktivitet under vattenytan som ovan...

Hoppas givetvis på ytterligare tillfälle inför midsommarafton att få lite rökt fisk på midsommarbordet!!!



/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0