Ätran vid Ullared...

Åkte ner till Ullared med familjen för sedvanlig shopping i bla G-Kås mellan fredag den 8 och lördag den 9 maj 2009 med övernattning hos Örnatorpet...Vi hade bokat stuga 1, vilket är en av de tre timmerstugorna de har för uthyrning i trevlig atmosfär för både barn och vuxen...

Jag hade packat ner flug- / vadarutrustningen för ett ev flugfiske i Ätran som passerar inom området strax nedanför stugan jag nyss nämnde....

Tyvärr så hade det regnat ordentligt under fredagen, shoppingen tog överhand, det blev kväller innan det det blev på tal att ta på sig utrustningen och ge sig ner och fiska....en fuktig och dimmig kväll med sega ben och trötthet gjorde att det hela inte blev av.....och tyvärr inget under lördagsmorgonen som jag  hade hoppats på som en plan B....Det blev istället gå upp vid  05:30 och käka frukost, ordna till stugan och packa in allt inhandlat i baggaget / takboxen för avfärd mot G-kås öppnande kl 7.

Vad jag trots allt fick med mig hem från Ullared med intresse för detta forum var en elmotor till roddbåten, ett mobil t ekolod samt spöhållare... Med detta hoppas jag att fisketurerna med roddbåten kommer att kunna genomföras på ett lite annorlunda sätt än tidigare.....kul att kunna njuta av båtturen på ett annat sätt...prova på trolling.....se fiskevattnet med ekolodet.....finns det någon fisk överhuvudtaget där....och barnen ser fram emot att åka båt mer än någonsin...

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0