Ovanligt lågt vatten....eller?!

Var ute vid lantstället och skulle bland annat ordna till båten inför vår- / sommarfisket i bråviken...

Sov över i sommarstugan under den gångna helgen. Hade det varmt och mysigt och trots att det var -5 grader under natten så hade jag som lägst 22 grader inne i stugan. Det var dock kallt att gå sätta sig på utedasset efter att ha gått i

Under söndagsförmiddagen begav jag mig ner till sjön och båten för att göra en grovrengörning...

Medan jag väntade på att båten skulle torka av blåst och solen så passade jag på att spinnfiska lite...

Måste då säga att vattennivån är ovanligt låg?! Har varit högtryck länge nu...och efter inte så mycket smältsnö eller nederbörd som kommit till via vattendrag så är det så pass lågt att viken där vi lägger i båtarna är det vara sedment på botten samt grund som knappt är synliga annars gör sig väl synliga nu...





Men roddbåten blev överdragen med den första strykningen med bottenfärg....väntar nu bara på att stryka på ytterligare en strykning samt kanske lite bättre vattennivå för att överhuvudtaget kunna lägga i den och förtöja den vid kajplatsen...



Ett annat önsketänkande är att skaffa någon form av båtmotor till den...kanske en elmotor...det var ju bara i början det var "roligt" att ro med roddbåt...kanske ett större nöje att använda den som motorbåt.... ;-)

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0