Typiskt!!!

Efter enbart sju timmar sol under hela december månad i Norrköping (enligt NT 080111) så ska det blåsa måttlig till frisk vind (7m/s) en dag som denna (fre 11/1) med solsken, växlande molnighet, sydvästliga vindar, +7 grader och en isfri bråviken...VARFÖR!?! Det är ju nästan oundvikligt att trassla in sig själv i fluglinan med risk att kroka sig själv i nästippen ;-)
 
Nej, prognosen ser lite mer lovande ut till söndag eller måndag...svag till måttlig ,syd, sydvästlig vind och upp till +3 grader. Molnigt i och för sig men man kan inte få allt...
 
Tills dess får man väl se över sin utrustning...binda några flugor från den senaste tidningen "Allt om flugfiske". Det fanns några intressanta havsöringsflugor för ovanstående omständigheter...kanske jag lägger ut dem senare under helgen på bloggen...

Vidare kan man ju fortsätta med att strukturera upp en nytillkommen blogg i en kamratförening jag är med i via min arbetsplats. "Flugfiskekamraterna" heter den och länken dit är följande:  http://bakgrunder.com/fiskekamrat/  Ta en titt på den om du som jag inte kommer dig för att komma ut och fiska just idag...

Må väl!
/Ripa

Ps. Kan man våga hoppas på att bråviken blir isfri hela januari månad... ;-) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0