Premiären för CityFiske i Norrköping 2008...

Lägger ut lite bilder från fiskepremiären i Motala ström i Norrköping...
 
Jag åkte dit en sväng på väg hem från Djupvik och var där mellan ca kl 15 och 16...
 
image108
Möteslokal, invägningscentral och servering. Ingen direkt aktivitet just här - de flesta är ju ute och fiskar...


image110
Precis innan jag kom fram till bron där Drottninggatan passerar hörde jag att någon hade något på gång.
Ni kan se mannen som står på muren och en annan man framför honom med håven redo...
Tyvärr så slet sig den efter någon minut...man kan ju bara spekulera kring om det var dagens 10+ lax / öring


image112
En glad sportfiskare efter att ha fått upp denna fina firre på lite över 3 kg...
Han har även fått mindre exemplar som han fått släppa tillbaka samt en innan denna som tyvärr släppte.
Flugmönstret var typ tubfluga på trekrok med mintgrön mylarslang, gul / svart vinge, svart huvud med påmålade ögon samt rödmarkerade gälar... tyvärr blev bilden för dålig för att läggas ut :-(  

image113
Det fanns även en och annan flugfiskare...här en person med tvåhandsspö intill bryggan vid Refvens grund...
Som ni ser så fanns det även nyfikna flanörer som, som jag, passade på att ta del av fiskepremiären CityFiske i Norrköping...

Annars var det kanske sportfiskare med kastspö som dominerade under den tid jag gick runt...många av dessa använde sig av typ sänke / fluga,,,

Efter att ha pratat med en del så visde det sig att fram till kl 16 hade den största fångade firren landats på omkring 6 kg.

image114
Och visst var det en del som fick med sig fångsten efter hugg....
Glada efter invägning och inplastat och klart så att den nästan får plats i ryggsäcken ;-)


image115
Men för en del andra blev det mest väntan på hugg, tappad fisk efter ett godtyckligt mothugg med en tids rusning i blodet eller kanske som bäst fått upp en firre och fått släppa tillbaka den efter en "kyss" och tackat för en god fight efter att den visat sig inte vara godkänd att behålla...

Men visst kan jag tänka mig att betala 100 kronor för ett dagskort för sträcka B och även 600 kronor för ett säsongskort....speciellt nu när arbetet med en laxtrappa kommer att byggas till våren...

Sktifiske på Er och välkomna till CityFiske i Norrköping!!!

/Ripa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0