2:a advent...

Då har helgen 2:a advent gått av stapeln...

Köpte mig inför helgen flugbindningsmaterial att ha och binda inför ett ev flugfiske under söndagen....

Jag tänkte flugfiske på bråvikens norra sida efter havsöring, då det skulle bli sydliga vindar med hyfsat väder och angenäm temperatur...

Kommer senare under veckan att lägga ut de flugor jag bundit...

Tyvärr så var jag uppe lite för sent på lördagsnatten och så slog slapparklorna tag i mig på söndagsmorgonen...nog var det skönt med en slappardag med familjen ändå...

Då vi skulle iväg till Norfs luciashow till kl 16 så kunde jag bara heller inte dra iväg efter att det blivit em heller...

Nog med undanflykter....trots att det blev en hel del flugor bundna till havsöring framöver....och att man haft en myshelg/söndag med familj och barnen så ångrar jag nog lite att jag inte kom iväg under tidig söndagsförmiddag...Det är inte allt klaffar annars...

Nog kommer det fler tillfällen innan detta år är slut....När det  nya året börjar så kan man ju fiska invid bäckarna också... :-) om nu detta vinterväder fortsätter och det nu inte blir någon is på bråviken i alla fall i början av januari...

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0