Mete vid Stuggölen...

Min son Linus och jag var ute och metade i Stuggölen i Kolmårdsskogarna under söndagen den 5 september...

De hade gjort isläpp under den gångna måndagen och jag tyckte att det var läge för grabben och ja att göra en metestur tillsammans med korvgrillning och vildmarksmys...

Det var redan när vi kom ett antal bilar / personer närvarande. Vi tog bästa möjliga plats för mete med var sitt kastspö. Flötet åkte ner rejält ett par gånger men tyvärr missade vi mothuggen pga ofta för mycket löslina ute... De övriga 10 talet personer som var där hade som vi så endast fått upp totalt 2 skapliga regnbågar samt en del missade krokningar / drillningar / inhåvningar...

En kort, livfull och mysigt lugn fisketur med grabben.. Något man verkligen ser fram emot i flera år framöver bla i den VW fiskecamper bil jag håller på att bygga om...

Sedan kom min mellersta dotter ner med svärföräldrarna... Därefter blev det att sätta fyr på eldgrillplatsen för att grilla korv med bröd.... Givetvis mycket uppskattat...

/Ripa

Ps Bilder kanske läggs in senare i väntan på att Emma ska fixa en datakabel till sin mobilkamera, där nu bilderna oåtkomliga finns ;-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0