Jakten på bråviksöring, maj 2010...

En sen följetong av jakten på bråviksöringen 2010.

I alla fall så här på vårkanten...Har inte blivit så många tillfällen då jag verkligen gjort en insats detta år för att fånga min första bråviksöring.

Det är ju lite skillnad på att stå i en put and take sjö och fånga regnbåge mm samt strömming i stora stim med långa krokhackel...

Nej, när det gäller havsöringsfisket så får man ha tålamod och en smula tur...

De rör sig ju i mycket mindre stim samt ytan att fiska av är desto större...om det nu är så att det över huvudtaget är någon öring hemma i bråviken vid det aktuella tillfället...

Nåja...under onsdagseftermiddagen gjorde jag ett sedvanligt försök under mitt after work fishing på norra sidan av bråviken.

Det blev några timmars spinnfiske med varierande ytgående drag med mörkare färger av blått, grönt och koppar...

Fiskade av Fagervik och Bodaviken på ett antal platser.

Värdermässigt var det bra med pålandsvind och bra fart på vattnet...

Vattentemperaturen låg på 9 grader så jag hade oftast fart på dragen.

Nu i maj är det sista chansen att nå mitt mål att spräcka nollan på fångad bråviksöring om jag nu inte ska vänta till efter september när de börjar komma in igen...

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0