Täta vadare och väntan på simfötter...

Då jag märkte att andningsvadarna läckte på något ställe har jag i dagarna två lagat små porer i vristen och i sömmar i knähöjd...hoppas givetvis att de ska vara täta inför provfiske med flytringen...

Två veckor har gått i måndags sedan jag köpte flytringen från mobilerande Polarvargen i Söderköping. Då fanns inte simfötterna tillgängliga utan lovades leverans inom två veckor, vilket det gott i måndags. Ringde direkt under måndagen och sa att jag verkligen är flytringsfiskesugen och hemskt gärna vill få hem dem snarast. De meddelade att de själva då inte ännu fått några levererade till sig från sin leverantör men väntade sig att dessa skulle komma under mitten på veckan så att jag skulle kunna få dem hemskickade i slutet på denna vecka (22).

I skrivande stund är det torsdag kväll och jag har fortfarande inte fått några simfötter nedstuckna i brevlådan... Är gietvis förväntansfull inför fredagen...kommer verkligen se fram emot att de kommer då!!!! Blir riktigt besviken annars nu när helgvädret verkar bli skapligt och en tur till landet är aktuellt... Då ska jag verkligen passa på att bottenmåla båten och förhoppningsvis även prova flytringen och flug-fiske sittande i den...

Ha det!
/Ripa

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-20 @ 08:36:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0