Hökensås - 28-29/5

Åkte till Hökensås tillsammans med jobbets kamratförenings fiskesektion efter avslutad arbetsvecka under fredagen till lördagseftermiddagen.

Vädret var minst sagt ombytligt med både solsken, molnigt, regn, regnskurar och allt från svag till måttlig vind.

Omständigheter som inte gjorde det enklare för oss flugfiskare att överlista regnbågar och öringar som satts ut i Hökensås många fina sjöar.



På bilden ses "Orre" i en av Princess sjöarna efter att ha landat en regnbåge efter några minuters efterlängtad drilldning.

För en annan blev det ingen ädelfisk i Hökensås denna gång...bara ett par tusenbröder till abborrar som verkligen var hemtama runt de vadande benen samt lekfullt intresserade av flugorna.

Vad ser du på bilden under?!



Jo, självklart de stugor vi hyrt i stugbyn....men vad som är inringat är mitt 9 fots strömsländan vars mittersta delen av det tredelade flugspöt blivit mosat i nederkant... Självklart klantigt av mig att inte stoppa ner nedmonterat spö i spötub vid transport...Upptäckte det vid frukost när jag tagit fram kameran. Troligtvis hände det i mörkret dagen innan.... Inte alls roligt, då det var mitt första flugspö och det var en skön känsla i det...
Fick dock låna reserv flugspö av Jarmo...

Blir att köpa ett resespö 9 fot, klass 5/6 istället nu när det andra är brukbart. Något jag funderat på länge. Nu mer aktuellt än tidigare. Skönt att bla kunna ta med resespö vid MC-tur ock kanske på flyget till turkiet...



Grabbarna i ena stugan som laddar med en rejäl frukost inför lördagens fiske i Hökensås...



Nöjd spinnfiskare som noterar 2 totalt ca 3 kg regnbåge efter fredagen....



En snabb visit för att få en vy över det strömmande flugfiskevattnet i Baltak. Bilden är tagen från bro nedströms dammen.

Det var lite inblick av dagarna i Hökensås... ett ställe jag gärna återkommer till, gärna till nu till hösten...

/Ripa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0