Egentillverkade skryllor...

Ett par egentillverkade skryllor till mig och min dotter Emma som jag gjorde under sportlovsveckan till tidigare nämnd pimpelfiske på Vikbolandet...

Fungerade bra...Gjorde en tidigare under träslöjden när jag var en liten grabb. Den blev tyvärr stulen under en förrådsstöld. Kollade in nätet om hur andra byggt skryllor...Fick några tips men det blev en enklare variant med två 25 liters dunkar, hobbey MDB-skivor och en typ av frigolit skiva som stjärtvärmare.

Annars en avskiljningsvägg så att det blir två fack, en för fångsten med öppningshål framtill samt ett bakre fack för pimpelutrustningen och kaffetermosen. Dynan var varm och go att sitta på. Ska göra ett bättre handtag med rep istälet för den provisoriska remmen jag fick sätta dit med kort varsel...




/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0