Bodaviken - dimmig och nästan fullt islagd...

Var ute en kort tur till Bodaviken första helgen under februari månad...

Passade på att åka ut medan frugan kom hem på delade tur. Tyvärr går det ju inte att åka ut så värst långt om man nu vill få tid över att fiska lite...

Det var rejält dimmigt och det såg inte ljust ut när man såg isläget när man passerat Getå och väl framme vid Bodaviken...Jaha tänkte jag. Det blir väl att sätta sig ner och ta en kopp kaffe och vända hem....

Vid Bodavikens strand låg isen. Eller rättare sagt täta mindre isflak med vissa mindre ytor med öppet vatten.

På vägen ner till stranden såg jag spår av traktorhjul. Och mycket riktigt. De ledde ner till platsen där sälen tidigare legat. Den var nu borttagen...Bra jobbat vem det nu är !!!!



Fick gå över till viken där kolmårdsbäcken rinner ut. Det var den enda platsen som hade öppet vatten på en yta som inte kunde ha varit mycket större än de kastbassänger som brukar finnas på flugfiskemässorna...

Nja, inte ett hugg under den timme jag erbjöd mina boobies. Men väl en fåra av en trolig ryggfena utmed iskanten från den ena bryggan till den andra....det var ju bara synd att jag strax innan just kastat ut åt ett annat håll...



Det var annars en rätt så behaglig fisketur med 2-3 grader, sydostlig vind, 4-6 m/s, 0,8 graders vattentemperatur....men som sagt ingen fångst denna gång...

Nästa helg på söndag den 15 blir det en heldagstur mot Kovikarna...har aldrig varit där så det blir premiär och förhoppningsvis med så goda förutsättningar som det nu kan bli. Det går väl bara åt en förmiddag att ta sig ut dit via Nyköping och därifrån söderut. Blir väl bra att börja fiska vid lunch och framåt med tanke på att vattentemperaturen är så låg som den är nu...

Men innan det ska jag nog försöka mig på att binda mig några West Coast Killer, som visat sig vara effektiva...

/Ripa

Kommentarer
Postat av: mackan

Hej

Jag bor i Lrebro och vill komma i kontakt med någon som känner till flugfiske efter havsöring. Maila gärna mig.

Mackan

2009-02-09 @ 18:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0