After Work - fishing...

Hade packat ner flugspöt med tillbehör samt vadarpaketet till en planerad fisketur efter jobbet på skärtorsdagen...

Kom iväg strax efter kl 16. Åkte från jobbet i Söderköping mot norra bråviken med siktet inställt idag till Bodaviken...

Tänkte prova på ett nytt sätt att försöka få mer tid till vardagsfiske då det annars kan vara svårt att komma ifrån för annat fiske...

Tänkte prova att åka direkt från arbetet nu när det blir ljusare på kvällarna. Vid stoppet i väntan på färjan med Sätersfärjan tänkte jag passa på att byta om på handikapptoaletten till vadarutrustningen med underställ...

Allt gick som planerat även om jag denna gång missade färjan med någon minut...

Det blev någon timmes flugfiske i ett skönt påskkärringväder....växlande molnighet, svag sydvästlig vind, 14 grader och 6 graders vattentemp när jag kom....provade lite mer fiskimmitationer med fart på...hade några hugg vid stora stenen utanför Fagervik...annars inget som blev något lyckat mothugg på...



En annars lyckad After Work - fishing som jag kommer göra vid flera tillfällen framförallt nu under april / maj månad....

Våren har definitift kommit....det märkte man när man tog sig från parkeringen vid Bodavikens camping parkering och kom in i skogspartiet fullt med blåsippor...och känslan av atmosfären när jag gick förbi alla påskfirande campare som tagit ut sina ekipage vid hemgång omkring 20...

Nej, trevlig helg och skitfiske på er som passar på att  fiska under helgdagarna soliga vårväder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0