After Work - fishing...

Passade på att fortsätta med min After Work - fishing som jag introducerade under skärtorsdagen....

Denna gång blev den efter jobbet på torsdagen den 16 april. Kom iväg från jobbet kl 16. Var ombytt och redo att fiska 17:30 vid Fagervik intill Bodaviken...

Var rätt så ensam där...endast två par svanar som verkligen arbetade för sitt revir strax öster om Fagervik. Provade även vid kolmårdsutloppet och vid badplatsen utan någon fångst...



Kunde möjligtvis haft några hugg vid "stora stenen" vid grundet strax utanför Fagervik kajen...Det var första gången jag såg grundet strax till vänster om den stora stenen....så pass lågt var vattennivån.



Det blåste 6-10 m/s, sydost / ostlig vind, soligt, delvis grumligt, ca 10 grader milt och en vattentemperatur på ca 6 grader.

Provade enbart att flugfiska med räka (west coast killer) och immidiatelina

Fortsatte att fiska till 19:30...Det var svårflugfiskat, men bra tillfälle att verkligen öva på att få till en liten linbåge och bara få ut linan. jo, det blev rejäla "vindknutar/trassel" vid ett par tre tillfällen...



Kommer givetvis ge mig ut på fler After Work - fishing, kanske även då prova på att svänga höger / österut efter att ha passerat Sätersfärjan mot Djupvik (varit vid tidigare), sjöskogarna (ej varit vid tidigare) samt Kovikarna (ej varit vid tidigare och kanske lite för långt bort för att hinna med något fiske överhuvudtaget)

Skitfiske på Er!

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0