Bodaviken lördagen den 29 mars...

Äntligen ut igen...

Har känt mig bättre och har inget problem med revbenet lälngre... och så är ju vädret så mycket bättre!!!

Under förmiddagen passade jag på att köpa mig ett nytt kastspö med haspelrulle...

Eftermiddagen samma dag åkte jag ut till Bodaviken för att prova det....Det var måttlig sydvästlig vind runt 9-13 m/s...

Den enda person jag då kunde se var en flugfiskare vid kolmårdsbäcken som säkert hade vissa bestyr gentemot den pålandsvind som låg på mot den norra sidan av Bråviken som rådde då.

Vädret var annars bra...mestadels soligt, ibland växlande molnighet, ca 8 grader i luften och 3,6 grader i vattnet...
Just vid själva badplatsen var det hopplöst....det blev till att ta bort grönalger efter varje kast efter allt som dragits in vid den kraftiga pålandsvinden,,,Bäst var det att kasta till höger om bryggorna mot rutschbanan....

Hade åtminstone tre kontakter om det nu inte var sten vill säga....det är ju svårt att skilja ifrån ;-) Det fanns iallafall inte något skit på kroken efteråt....

Hur som helst var jag nöjd med mitt nyinköpta spö och rulle efter dagen....

Ska nog passa på att prova på en tidig morgon och förmiddag nu på söndag innan den allsvenska fotbollspremiären IFK mot Djurgården på eftermiddagen....

Lägger ev ut bilder på söndag!!!

Skitfiske på Er!!!

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0