Pimpelfiske i härligt väder...



Pimpelfiske på bråviken i finfint väder...

Det var många som tog tillfället att pimpelfiska efter strömming och abborre, åka långfärdsskridskor, snurra runt med snöskoter eller bara strosa runt på isen i det härliga vädret...

Tanken var att jag och lillgrabben skulle bege oss ut till lantstället och angelfiska efter gädda. Hade köpt mig lite levande betesfisk / mört finspång under fredagen efter att jag slutat jobbet...

Men nej, grabben spydde och hostade hela natten, så det blev inget med det...

Hörde mig för med några från jobbet som skulle åka till ett ställe i slätbaken som jag inte heller kom ut till ...

Det fick bli en härlig dag med strömmingshackel och ca 2 kg strömming att dela med mig och rensa...

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0