Vad trött jag blir...

Hejsan!

Det har varit ett tag sedan jag skrev något på just denna blogg...

Det beror på att jag inte haft möjlighet att ge mig ut på några fiskeäventyr eller haft tiden över till något annat heller för den delen...

Jag har under en längre tid haft en förkylning som inte vill ge med sig...har haft hosta som lett till att jag fått lungrörskatarr och en spricka i mitt femte revben på höger sida.... :-(  så pass att man gått på medecinering så att man känner sig tröttare och allmänt lite flummigare än vanligt...

Det värsta är dock det där med revbenet. Det gör sig dagligen påminnt i varje andetag och rörelse från och till...
Och ännu värre är att man nu går miste om många bra tillfällen att ge sig ut och flugfiska...Det är ju inte lika kul att enbart binda flugor vid den här tiden....vill ju hellre ge sig ut och provflyga dem....och allra minst få hugg på dem....

Hoppas innerligen att det går över snart....i värsta fall så kommer jag att få ha det under hela mars månad...
Vad göra!?!?!!?

Något glädjande dock är att vi i kamratföreningen - Flugfiskekamraterna ska ge oss upp till Flugfiskemässan i Älvsjö nu på Lördag!!!! ;-) Något att se fram emot och som fågelkvitter så här års en signal på att vi verkligen börjar gå mot intressanta fisketider igen.....bara nu det där med åkomman från revbenet ger med sig vill säga....

Skönt att få skriva av sig är det ju alltid!!!!

Skitfiske på Er alla ni som har möjlighet att ge er ut och fånga dagen med en fisketur...

/Ripa


Kommentarer
Postat av: Herr D

Ryck upp dig Ripa,
det är nu det börjar, de blanka är på gång. Inte tror jag att lite revbenshugg stoppar dig. Du har väl trampat omkring i vadarna även fast du varit sjuk förstås.....nä, jag vet att öringsfiske är inget för de klentrogna och framför allt inte om man kantar stränderna med ett flugspö, stark jobbat tycker jag. Jag brukar gardera mig med ett flugsö och ett haspel...man vet aldrig. Kanske springer vi på varandra på Norra sidan bråviken en Vacker Öringdag, Skitfiske och krya på dig...

2008-03-19 @ 16:10:47
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Calle

har länkat till dig från min blogg nu.. Stor fisk togs i boda i söndags.. 5 kilo "superblänkare" premium deluxe!

2008-03-20 @ 09:15:23
URL: http://braviksoringen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0