Flugfiske vid Bodaviken...

image91

Äntligen har vädret vänt till fördel flugfiske efter havsöring vid norra bråviken...

Det var svaga sydligostliga vindar (2 m/s enligt smhi), molnigt och milt väder (1,5 grader)... i vattnet var det 1,8 grader...

Då vi i familjen var ute vid svärföräldrarnas "sommarstuga" i Örsta, Kolmården så passade jag på att åka ner till Bodaviken och fiska i knappt 1 timme...fick givetvis inget under denna korta stund men man fick ju i alla fall göra ett tidigt premiär flugfiske detta år 2008...

Jag var inte ensam...det fanns en person längre bort som fiskade närmre Kolmårdsbäcken med kastspö....vidrare en person med som jag flugspö och vadarutrustning...ingen fångst under denna tid som jag kunde se...

Men vid  "sommarstugan" hade vi det trevligt...barnen åkte pulka i den efterlängtade snön...och på vedbacken grillades det korv i trivsam utemiljö....härligt nu när vintern nu äntligen kommit....

Personligen hoppas jag dock att det milda vädret håller i sig....och att bråviken inte kommer att beläggas  av is de närmaste dagarna / veckorna....för jag är givetvis sugen på att åka ut vid flera tillfällen för att premiärflugfiskka mina nybundna flugor efter jakten på min första havsöring i bråviken....

Fortsälltning följer!!!

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0