Förberedelse inför flugfiske i Högvadsån...

Hej igen!

Förbereder som bäst inför en resa ner till Ullared...

I första hand åker familjen ner till Ullared för att handla på Gekås med flera affärer. Det blir en tvådagars vistelse i Ullared med övernattning hos Örnatorpet vid Högvadsån, en biflod till Ätran.

Jag personligen kommer att flugfiska vid Örnatorpets fiskevatten i Högvadsån under fredagseftermiddagen och kvällen. Hoppas givetvis att få upp någon fångst som man kan röka i röklådan jag tar med mig. Återkommer givetvis senare här på bloggen hur det gått med förhoppningsvis bildbevis... ;-)

Vidare kommer jag under lördagen att besöka Gekås och fiskeaffären Jensen&Celander AB med 170 kvm fiskeartiklar som finns i anslutning till denna.  Har sett att de har rea nu under hösten.

Nej, nu ska jag surfa fram lite info om högvadsån och kanske binda någon ny fluga speciellt till imorgon....

Må gott!

/Ripa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0